Nanine Linning choreographed the piece The Black Painting, a part of the program Infinity. In the eighth season of the Dance Company Theaterhaus Stuttgart, Eric Gauthier presents his first mixed bill featuring as many as eight pieces, including four world premières. The title also alludes to the eight – inspired by the horizontal eight, the symbol of infinity. Infinity stands for the countless variations of dance itself taking the audience to the depths of the dance universe. Similar to Future 6, the line-up once again boasts some famous names from all generations of choreographers. As a result, the works vary strongly, in terms of style as well as in terms of their casts.
We zien de laatste uren op aarde. Het aftellen van minuten en seconden is begonnen.
Mensen nemen afscheid, vechten ertegen of accepteren de naderende Black Out. Stukje bij beetje verdwijnt de zwaartekracht. Elk moment kunnen we met z’n allen van de planeet af vallen. En wat dan? Als in een flits schieten we terug door de eeuwen heen naar een nulpunt in de geschiedenis van de mensheid.
De aarde huilt. Auto-intoxication van de samenleving overal waar we kijken. De mensheid wurgt zichzelf en beneemt zijn eigen adem voor de toekomst. We vervuilen ons eigen gesloten systeem op deze planeet, en de opstapelende problemen zijn niet langer af te schuiven op de ander, ver weg in ruimte of tijd. Twee voor twaalf. En misschien al wel twee over twaalf. Voice Over gaat over Game Over.
Met Requiem creëerde Nanine Linning een monumentale, zintuigoverstijgende voorstelling die in Duitsland voor uitverkochte zalen zorgde en met staande ovaties ontvangen werd.